Czy agile sprawdzi się w każdym zespole?

Zespole Img 284.jpg

Agile to zarządzanie zwinne, które dzisiaj staje się naprawdę coraz bardziej popularne. Czy jednak tak w zasadzie to sprawdzi się ono absolutnie w każdym zespole?

Agile – zdobądź podstawową wiedzę

Oczywiście, poniżej odpowiemy na to pytanie, niemniej warto mieć także na uwadze to, że w zasadzie chcąc zdobyć naprawdę porządną wiedzę na temat agile oraz scrum, trzeba koniecznie zainwestować w odpowiednie szkolenia z tego zakresu.

Najbardziej podstawowe szkolenie to szkolenie agile foundation, które kończy agile pm foundation egzamin. To szkolenie poruszy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące agile, a egzamin umożliwi nam zdobycie certyfikatu, który naprawdę liczy się w wielu miejscach na świecie.

Warto jednak zaznaczyć, że mówiąc o agile w zespole, często będzie to zespół scrum – jednej z jego metodyk, zresztą najbardziej popularnej. Taki zespół scrum charakteryzuje się tym, że tutaj mamy do czynienia z nieco innymi rolami, niż zwykle.

Dlatego konieczne jest, aby kierownik projektu, a także osoby mające pełnić te funkcje, zainwestowały w odpowiednio szkolenia scrum developer, szkolenie product owner albo szkolenie scrum master, lub też jak w przypadku kierownika projektu, w nie wszystkie razem wzięte.

Podobna tematyka:szkolenia sprzedażowe

Agile w zespole

Wróćmy jednak do tego, czy agile sprawdzi się rzeczywiście w każdym zespole. Generalnie rzecz ujmując, tak. Dawniej sądzono, że jednak do niektórych branż agile, czy też jego najsłynniejsza metodyka scrum nie sprawdzą się, niemniej okazało się, że w zasadzie to drobne modyfikacje sprawiają, że agile naprawdę przynosi korzyści każdemu zespołowi.

Szczególnie chwalony jest tutaj podział ról w zespole scrum. Mamy tu do czynienia ze scrum masterem, który jest niejako nauczycielem duchowym zespołu – motywuje, rozsądza spory, doskonale zna się na agile itp.

Odciąża on emocjonalnie product ownera, który skupia się przede wszystkim na kontaktach z klientem i organizacji pracy. Z kolei scrum developer, czyli teoretycznie zwykły pracownik, ma specjalistyczną wiedzę i całkiem spory zakres autonomii. Dzięki temu wszyscy wzajemnie szanują swoją pracę.